Wilt u loyale klanten?
Wilt u loyale klanten?

Wilt u loyale klanten?

Wij als R2Pro helpen bedrijven onder andere inzicht te krijgen in hun klanten. Door het ‘waarom’ achter bepaald gedrag te onderzoeken kunnen we samen een product realiseren dat aansluit bij (potentiële) gebruikers. Hierdoor wordt het product waardevoller en klanten loyaler.

Leesvoer voor de MKB’er

Dat is precies waar het om gaat, als bedrijf wil je zoveel mogelijk loyale klanten. Klantloyaliteit, niet klanttevredenheid, is de enige bescherming die een bedrijf heeft tegen serieuze concurrenten in de toekomst.
Dit wordt ook beschreven in het boek ‘Als Disney de baas was in uw ziekenhuis’ door Fred Lee (If Disney ran your hospital). Fred Lee heeft een tijdje bij Disney gewerkt en heeft de ‘Disney regels’ toegepast in een ziekenhuis omgeving. Een erg interessant boek om te lezen ook voor MKB-ers. Door gedragsverandering bij werknemers kan de ervaring van de klant enorm veranderen.

Meten is weten

Disney meet bijvoorbeeld geen tevredenheid van hun gasten. Ze meten alleen de loyaliteit, want zo zegt de baas van Fred Lee in Disney uit een artikel over klantloyaliteit uit de Harvard Business Review blijkt dat tevreden gasten niet per definitie loyaal zijn. Disney maakt dan ook niet de klanttevredenheidsscores bekend aan hun cast members, maar publiceert alleen het percentage van gasten die zeer tevreden zijn, de loyale gasten. Ze meten de klanttevredenheid niet; ze meten de klantloyaliteit.

Wat vindt u? Wilt u loyale klanten of tevreden klanten?
Wij, als R2Pro, proberen voor bedrijven in kaart te brengen wat er nodig is om van klanten loyale klanten te maken. Neem gerust contact op als u onder het genot van een kopje koffie hier eens over verder wil praten.

Comments are disabled